Saturday, May 10, 2008

Pembelot Bangsa!!!


Pengerusi gerak, Ezam Mohd Nor mendakwa Penasihat Parti Keadilan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim telah melepaskan tangungjawab untuk membela orang Melayu sebagai agenda di dalam pencaturan politiknya.

Menegaskan demikian dalam wawancaranya dengan Siasah Ezam mengaskan Dasar Ekonomi Baru (DEB) adalah bertujuan untuk membela nasib orang melayu dan perlu dipertahankan. Tetapi kalau betul Anwar telah menggunakan pendekatan (menolak DEB) untuk menarik undi dari orang bukan melayu.

''Permainan politik yang sebegini bukanlah agenda bangsa dan negara. Parti Rakyat Keadilan sepatutnya meletakkan agenda kepentingan melayu sebagai perkara yang asas, tetapi pendapat saya ditentang dan Anwar Ibrahim tidak ”mempertahankan saya''
,kata beliau sambil mengakui memang ramai orang bukan melayu mengundi Pakatan Rakyat kerana Anwar menggunakan isu DEB akan dihapuskan.
Ditanya sama ada beliau ingin membina kembali hubungan dengan Anwar, Ezam berkata, " kini peluang itu dilihat semakin jauh kerana beliau menafikan melayu dan Islam sebagai asas politik".

2 comments:

Unknown said...

baguslah kalau ezam dah sedar dan kenal siapa Anwar. Mana editor ni ???

Nizam Gtz said...

Anwar... perjuangan apa yang dilaung-laungkan??
1) Menjadikan Malaysian Malaysia, yang menyanggah hak keistimewaan orang Melayu...
2) Menyatakan Malaysia ini bukan orang melayu punya. Malaysia ini orang Cina punya, orang India punya.
3) Menolak Dasar Ekonomi Baru dengan menyediakan ruangan tender terbuka dan sebagainya.
4) Menolak tuntutan Negara Islam.

-Melihat kepada situasi ini, tindakan beliau seakan senada dengan Parti Demokratik Bertindak (DAP) dan Parti Bertindak Progresif (PAP)... Akhirnya, jadilah kita bangsa yang mengemis di tanah sendiri... Nauzubillahiminzalik